Mária evangéliuma
rockopera
Szereposztás
-
Mária, Jézus anyja
-
Jézus
-
János apostol, a "Mennydörgés Fia"
- Vikidál Gyula
-
Heródes
-
József, az ács
-
Füles, besúgó
-
Vak, besúgó
- Székhelyi József
-
Gáspár
-
Menyhért
-
Boldizsár
- Juhász Jácint
-
I. pásztor
-
II. pásztor
- Schnell Ádám
-
III. pásztor
- Gyabronka József
-
Gábriel
- Mészáros Károly
-
Michael
-
Rafael
- Kolos István
-
Gyermek Jézus
- Bartók Dániel
Alkotók
-
Díszlet
- Csikós Attila
-
Jelmez
- Benedek Mari
-
Koreográfus
- Fodor Antal
-
A rendező munkatársa
-
Rendező
- Nagy Viktor
Színlap
Zene: TOLCSVAY LÁSZLÓ
Írta: MÜLLER PÉTER
Versek: MÜLLER PÉTER SZIÁMI
Hangszerelte és a zenei felvételeket vezette: TOLCSVAY LÁSZLÓ
A hangfelvétel a Főnix Stúdióban és a Rottenbiller utcai Stúdióban készült.
Információk
Részlet a Képes Újság 1991. május 11-i számában megjelent írásból:
"[...] A magyar írók és költők különösen szívesen fordulnak és fordultak mindig az anyaság témájához. A legszebb versek, novellák anyákhoz, anyákról íródtak. Most Müller Péter és szerzőtársai is egy gyönyörű drámával gazdagították ezt a sort: a Mária evangéliuma középpontjában Mária, az anya alakja áll. Nem elsősorban Krisztus, hanem az anya szenvedéseit éljük át, az anyáét, aki elveszíti gyermekét.Az anya szerepére talált fiatal, végzős színinövendéket nyugodtan nevezhetjük az év felfedezettjének: Sáfár Mónika olyan természetességgel énekel, ahogyan más beszél. Sorsának érdekessége, hogy - mint mondja - már a bölcsődében figyelmeztették a szüleit, milyen furcsa hangon sír. Ezt a különös hangot szülei később figyelemmel kísérték. Ő sokat és szívesen énekelt, de nem mindig talált értő fülekre a négyemeletes lakótelepi házban.Sikere estéről estére tomboló és megérdemelt. Fiatalon is képes egy érett, felnőtt nő, az örök anya szenvedését drámaian átélhetővé tenni. Máté Judit
© Az Archívum előadásainál olvasható szövegeket Springer Márta dramaturg válogatta és szerkesztette.